Älska mer

Relationer är som en berg och dalbana. Det kommer med en hel del besvär. Vi kämpar, vi skriker, vi blir svartsjuka, vi gråter, vi blir sårarde, vi gör någon annan sårad, vi blir frustrerade, vi blir arga, vi blir upprörda, vi bryter ihop och våra känslor tar över. Så varför gör vi det? Varför ska vi utsätta oss för att känna sig inte bara ledsen, utan riktigt sårad, så ledsen att hela kroppen gör ont. Bara på grund av en enda person. Så ledsen att du känner dig tom när allt faller isär, så ledsen så ditt hjärta värker på grund av saknaden av den personen. Även fast jag inte upplevt allt det du precis läste, så känner jag mig själv och jag vet precis hur jag skulle reagera och hur otroligt dåligt jag skulle må vid dom situationerna. Så innan jag gick in i ett föhållande var jag rädd och osäker på om jag ville utsätta mig för något sådant. Men jag ska berätta varför jag gör det ändå, för förutom alla de stunder när ens dumhet kommer i vägen för vad man verkligen känner, de stunder då du verkligen mår bra och älskar någon är de mest speciella stunder du någonsin kommer att uppleva.

Och till dom av er, som är precis som mig, som är rädda för att bli sårade och är rädda för det bagage som kommer med relationer, låt mig säga dig detta, att älska någon och den älskar dig tillbaka är en känsla som du inte kan ersätta. Att ha någon som tittar på dig med en sån känsla är obeskrivligt. Att ha kontakt med någon med så mycket omsorg ger en känsla av tyngdlöshet under hela kroppen. Att ha någon som viskar att de älskar dig. Att ha någon att hålla hand med känns speciellt. Att ha någon som kan vara din bästa vän, vara lojal mot dig och aldrig ljuga för dig känns så tryggt. Så ja, relationer suger ibland, att bryta upp gör väldigt ont. Men du har någon som du känner dig bekväm med, någon som du släpper in, någon som släpper in dig, någon som du kan prata med alla timmar om dygnet, någon att skratta med, någon att somna brevid och någon att dela upplevelser med. Att ha någon som är din andra hälft oavsett tid som du är tillsammans, ger en otrolig lycka och jag skulle inte byta det mot något.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0