Fördelar med att vara sjuk

Har legat hemma med huvudvärk hela dagen, ett litet mildare migrän anfall. Kännde av det redan imorse men jag gick till skolan ändå för att jag behövde få vissa saker gjort. Men klarade inte ens en hel lektion utan mamma fick komma och hämta mig. Jag har varit parkerad i sängen hela dagen och inte rört mig ett dugg. Lyckades komma på fötter för ett toabesök... Min bror lagade mat åt mig förut, mamma gav mig mumsmums och snart kommer pappa hem från jobbet och han skulle köpa med sig cola. Så visst finns det fördelar med att ligga hemma och må dåligt också.
- Man får tycka synd om sig själv.
- Man kan gå runt i mjukiskläder och se hur risig ut som helst.
- Man kan unna sig att äta lite onyttigt.
- Man blir ompysslad av andra, om inte, har du rätt att kräva det av någon! Skicka ut den för att köpa ditt favorit godis t.ex.
- Du kan kolla på så mycket tv du vill, eller passsa på att kolla ikapp en serie på datorn som du missat.
- Sov hur länge du vill & hur mycket du vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0