Bara en liten tanke..

När ja hade Lisa och Emelie här i fredags pratade vi om allt som händer i våra liv just nu. Det är verkligen skönt att få ha så nära vänner som man kan sätta sig ner och prata med om allt man har att berätta. Och dom lyssnar och finns där, och så försöker jag va mot dom också. Och jag tror jag lyckas. För så man vill bli behandlad ska man behandla andra.
Vi tog upp en fråga som jag tror många inte tänker på så mycket i vardagen, men som är väldigt viktigt och får inte glömmas bort. Vad är det som gör en lycklig i livet och vad man har runt sig som man ska vara glad över? Vi valde 5 saker var och min "lista" såg ut så här:
1. Jag har en familj&släkt där alla har hälsan i behåll och mår bra.
2. Jag har jätte fina vänner som finns där när jag behöver dom.
3. Jag har en underbar pojkvän som sätter ljus i vardagen & får mig alltid att må bra.
4. Jag har möjlighet till gratis utbildning som ger mig kunskaper för framtiden.
5. Jag har ett tak att bo under.

Sen vände vi på det och tog tvärt om, Vad är det i livet som man saknar? För det är en sak jag kan tycka är väldigt onödigt. Alla dessa tjat på små saker man saknar. De kan va skit saker som en dyr tröja, jacka, ett par skor osv. Jag kan hålla på hur länge som helst! Jag vet vad jag pratar om för jag har själv gjort så, flera gånger. Och alltid är det min mamma som får stå ut med mitt tjat. Och det har jag väldigt dåligt samvete över. För vad betyder mest, en tröja man använder i 1 år eller en bra relation med sin mamma som ska hålla hela livet? Det är ju självklart! Men jag har dumt nog tagit den fighten ändå och varit väldigt egoistiskt för jag ska ha tröjan. Men jag har lärt mig att det är inte värt det , inte det minsta, och jag håller inte på så längre.
Så när jag fick frågan blev listan inte lång för jag kunde bara komma på en sak:
1. Jag behöver mer tid.

Det är det enda jag verkligen behöver, tid. Mer tid åt mina nära och kära. För dom ska man inte ta för givet, som jag tror många gör, för när du minst anar det kan dom vara borta. Speciellt skulle jag vilja ha mer tid till att träffa min mor och farföräldrar. För sånt skjuts ofta åt sidan och blir inte av, i alla fall för mig.
Mer tid åt skolan för min utbildning är viktig och jag vill kunna gå ur gymnasiet med bra betyg och känna att jag har lyckats. För att sedan ha möjligheter till jobb.
Jag är inte så jätte bra på att förklara och sammanfatta mig i ord men jag tror ni fattar vinkeln och vad jag menar.

Hur som helst så är det saker som verkligen är viktiga för mig. Ett par nya skor är skitsamma!
Så ta vara på det du har och ta de inte för givet. Njut av det i livet som gör dig lycklig och uppskatta livet i nuet. Se till att omge dig med människor som vill dig väl och unnar dig framgång. Det är viktigt.

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0