10 saker jag vill göra i sommar..

Sitter och tittar ut genom våra takfönster och tittar på regnet och det dystra vädret. Om 2 dagar är det Juni och vart jag vill komma är att jag längtar till sommaren väldigt,väldigt mycket. Men tycker det är alldeles för blåsigt, kyligt och för lite sol så nu vill jag bara ha värme och sol. Så jag har satt mig ner och gjort en liten lista på vad jag vill göra under mitt sommarlov 2011. Ja, här går vi händelserna i förväg... men man måste väll få drömma lite!?

Nu kör vi, helt utan inbördes ordning...

1. Få en härlig bränna
Det är ju det bästa med sommaren, det härliga vädret och färgen man får med på köpet.
Dock måste jag jobba lite för att få fram min färg... menmen!

2. Ta en roadtrip någonstans

Spelar ingen roll vart. Kan vara till en korvmoj i Grums eller något lite mer äventyrligt.
Roligt skulle det vara i alla fall!

3. Sommarjobba
Det gjorde jag inte förra året, även om jag kunde.
Men iår har jag fått tag på ett jobb och ska tjäna lite egna pengar.

4. Sommarkvällar

Älskar sena sommarkvällar som man får spendera med härliga människor.
Bara umgås, grilla, bada, mysa och se solen gå ner!

5. Ta en sovmorgon
Utan att få dåligt samvete och ångest efteråt...

6. Resa/Komma iväg
Ta en liten ''miniresa'' någonstans. Till mysiga kusten eller Stockholm med grönalund t.ex

7. Röra på mig
Hoppas att jag kommer kunna hålla mig till mitt mål jag har under sommaren, att få tillbaka min kondition jag tappat efter körtelfeber och 8 veckors förskylning jag dragit på mig under ett halv år...

8. Sommarstugan
Spendera dagar i min familjs sommarstuga, antingen med familj eller vänner. Den är ganska nyrenoverad och mer ska fixas till sommarn. Dit kan man åka för att bara koppla av, komma iväg lite från stan och bara va. Bada, fiska, plocka blåbär och köra cross är saker jag brukar göra när jag åker dit och det är underbart!

9. Umgås
Jag hoppas att få träffa mina fina vänner så mycket som möjligt och få va med min pojkvän. Att vi kan göra roliga saker ihop och tillsammans göra sommaren till ett väldigt bra minne! Min kusin, som jag inte träffar alls ofta, tar studenten och vi ska åka ner till Skåne och fira honom. Så då kommer jag få umgås med hela släkten på pappas sida. Det händer inte ofta eftersom vi är 4 familjer utspridda över hela vårat avlånga land. Så umgås med familj och släkt hoppas jag också att jag kommer ha tid för!

10. Ha 100% semester
Förutom när jag sommarjobbar då


En bild som är tagen i sommarstugan. (Sommarlovet 2010)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0