CAN'T BUY ME LOVE

Vad gör dig lycklig?
Jag kan bli lycklig utav många olika saker, av att köpa en tröja, ha nått roligt att se fram emot, ha kortet fyllt med pengar, när jag fått ett bra betyg osv... Men dom gånger du köpt dig en tröja som du är nöjd över och du känner dig jätte snygg i, hur länge kan du vara lycklig över den när du bär den? En dag kommer den ju inte kännas ny längre, den kommer inte lukta eller vara lika skön som den gjorde när du köpte den och då försvinner den lyckan du kände i början. Samma sak när du får använda alla dina sparade pengar, dom kommer ta slut och lyckan över att känna sig ''rik'' finns inte där längre.

Ofta tänker jag på vad riktig lycka är och vad, i min närhet och omgivning, som alltid gör mig lycklig. Och det är kärlek, evig lycka är kärlek och tar aldrig slut. Jag kan vakna upp vid min pojkvän varje dag i en vecka men varje dag är annorlunda och inte som alla andra. Men jag menar inte att man känna kärlek till bara en person, utan kärlek till sin familj, kärlek till sitt husdjur och kärlek till en nära vän. Du kommer alltid uppleva nya saker och situationer med dom. Som du sen kan ha som minnen och dom försvinner heller aldrig.

Så ta vara på kärleken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0