MABY I'M CRAZY, PROBABLY

Ikväll skulle jag egentligen suttigt på kebabhouse med två godingar, men så blev det inte. Känner mig inte på humör alls! Livet känns allmänt tråkigt och jag orkar inte lyfta på röven för att göra något. Men bestämmde mig ändå efter ett tag för att ta tag lite i livet och för att ta en powerwalk, humöret brukar ju alltid bli bättre efter det. När jag kommit precis halvvägs började det ösregna, och då menar jag verkligen ösregna, och det spelade ju ingen roll om jag vände om och sprang tillbaka eller fortsatte sista biten hem, det var ju lika lång bit kvar hem oavsett.... Surt! Och lika sur var jag när jag äntligen kom hem och satte mig mitt på golvet i hallen. Men jag tog en dusch och tog hand om mig själv lite. Lät epilatorn göra sitt jobb, kletade på en ansiksmask, fixade naglarna osv så nu känns livet lite lättare. Ska upp tidigt imorgon så ska snart lägga mig i sängen för att bli trött och läsa. Ja du läste rätt, läsa! Det var så länge sedan jag öppnade en bok att jag helt glömt bort hur skönt det är att fastna för en bok och få sjunka djupt in i sin egna värld man spelar upp under tiden man läser. Så började jag på en som jag hittade i Lovisas stuga och jag lånade den, nu är jag helt fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0