Idag är det min tur!

Efter en lite jobbig vecka har det varit skönt att bara, för en dag, få luta sig tillbaka och känna att idag är det min dag. Och det är då man förstår hur bra man faktiskt har det. Hur familjen lägger ner tid och energi för att jag ska få ha en bra dag, alla samtal och sms man får, uppvaktningar från vänner och på facebook har gratulationerna haglat in i sedan 00.00 och jag blir så glad över att se hur många som faktiskt bryr sig. Över 300 hälsningar har jag fått och jag har svarat på alla! För alltihop får en att känna sig som en mycket viktigare person än vad man egentligen är. Att fylla år innebär att man blivit ett år äldre. Att fylla år innebär att man fått möjlighet att leva ytterligare ett år med allt underbart som det innebär. Att fylla år är gott!

Åkte in till stan vid lunch för att träffa tjejerna, fika och köpa upp lite av mina pengar som rullat in. Det blev en väska och plånbok som jag länge kollat på och kände att detta var en bra dag att slå till på. Sen kom Johan och hämtade mig inne i stan och åkte hem till mig. Vi tog det bara lugnt och jag fick dagens bästa present, ett jätte fint halsband. Emelie kom förbi en snabbis också och lämnade några paket, ett collage på oss två under åren b.la. Johan stannade kvar till kvällen och när han hade åkt kom tjejerna för att hålla mig lite sällskap. Men nu har dom precis åkt, vi myste med lite popcorn och tjejtidningar! Det blev helt plötsligt prat på en spontan utgång men jag kände att sängen kallade lite mer faktiskt, är ganska slut. Det har varit en jätte bra dag och jag har blivit uppvaktad av många och fått jätte fina paket samt hälsningar.

För att sätta ord på dagen har den varit bra och jag är jätte nöjd! Så nu kan jag somna med ett leende på läpparna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0